Hoe je gezond blijft en lang en harmonieus leeft – 4 tips van artsen

Hoe je gezond blijft en lang en harmonieus leeft – 4 tips van artsen

Amerikaanse artsen deelden hun eigen geheimen over hoe ze het leven gezond, gelukkig en lang kunnen maken. Om dit te doen, moet je sporten, gezond eten en optimistisch zijn. Experts hebben enkele interessante en onconventionele tips gegeven over hoe je stress kunt overwinnen, je fysieke en emotionele welzijn kunt verbeteren en in vorm kunt blijven.

Neem een ​​hond
Een huisdier is een 24-uurs vorm van therapie, voor mij persoonlijk is het een stressverlichter, zegt Carmen Ehols, MD. Carmen kreeg direct na de bruiloft een hond. Na een dag hard werken gaat ze tv kijken en aait ze haar huisdier. Volgens de dokter is deze eenvoudige oefening erg ontspannend. Het moet gezegd dat katten ook ideaal zijn voor dergelijke doeleinden. Maar een hond is ook een gewone wandeling in de frisse lucht. Daarnaast kun je eraan denken om samen met je hond een vakantie te boeken. Even lekker er tussen uit, wie wil dat nu niet? Denk bijvoorbeeld aan wandelen in Europa, of als je echt fanatiek bent, waarom niet lange afstand wandelen in Europa?

Mediteer en doe de oefeningen
Artsen herinneren je eraan dat je kunt mediteren als je loopt, zwemt of in het park zit.
Dean K. Mitchell, MD, universitair hoofddocent van de klinische afdeling osteopathische geneeskunde, benadrukt de noodzaak van cardio, krachttraining en yoga.
Stretchen of yoga zorgt voor flexibiliteit, wat op elke leeftijd belangrijk is. Daarnaast is het belangrijk om je hersenen jong te houden door nieuwe uitdagingen aan te gaan: reizen, nieuwe gebieden verkennen, naar muziek luisteren, enz., besluit de dokter.
Lichaamsbeweging is ook een zeer belangrijk onderdeel van de dagelijkse routine van Dr. Nathan Rock. Het helpt hem stress onder controle te houden en gezond te zijn.
Lichaamsbeweging heeft veel positieve voordelen, waaronder het versterken van het cardiovasculaire systeem en het balanceren van de stemming door endorfines vrij te maken. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat lichaamsbeweging, zowel voor als na het werk, kan helpen om je voor te bereiden op een succesvolle dag en om stress na het werk te verlichten, zegt de arts. Nathan houdt van yoga in de ochtend, daaruit begint zijn dag. ’s Avonds rent de dokter graag met vrienden. Het draagt ​​bij aan het verlangen om te gaan hardlopen en helpt me gemotiveerd en verantwoordelijk te blijven, zegt hij.
Vergeet in dit geval het eten niet. Het grootste deel van het bord – groentegerechten, eet veel natuurlijke voedingsmiddelen: noten, zaden, fruit – zegt Nathan Rock.

Raadpleeg een arts
Veel mensen stellen een bezoek aan de dokter voortdurend uit. Als je langer gezonder wilt leven, maak er dan een regel van om elk jaar naar de huisarts te gaan. Bezoek de tandarts elke 6 maanden, gynaecoloog/uroloog en oogarts – eenmaal per jaar, cardioloog en enocrinoloog – elke 2 jaar. Laat ook één keer per jaar een volledige bloed- en urinetest uitvoeren. Dit alles zal je helpen problemen in een vroeg stadium te identificeren (zoals diabetes of hypercholesterolemie) en op tijd met de behandeling te beginnen (zoals Forxiga of Lipicard).

Massage
Massagetherapie is een geweldige manier om de spierconditie te verbeteren en u te helpen ontspannen. En het zal ook helpen om stress te verlichten, zegt Dr. Allen Conrad.
Masseer ’s avonds je voeten. Leer samen met je partner om elkaar een ontspannende massage te geven van het hoofd en de nek of zelfs de hele rug. Je kunt speciale cursussen volgen en deze vaardigheden leren, of je kunt elke zes maanden of een jaar een massage doen met een professional.

adminvlucht

Related Posts

Het creëren van een mooie glimlach voor alle patiënten

Het creëren van een mooie glimlach voor alle patiënten

Wat krijg je vergoed met de basisverzekering?

Wat krijg je vergoed met de basisverzekering?

Artsen geven tips voor gezonde leefstijl: ‘Geen pillen maar paprika’s’

Artsen geven tips voor gezonde leefstijl: ‘Geen pillen maar paprika’s’

Spierpijn: dit moet je wel en niet doen

Spierpijn: dit moet je wel en niet doen